Vánoční pohádka o Bellindě aneb jak to celé začalo

22. 12. 23:00

Náš příběh začal před více než 100 lety. Měli jsme velké vize, velké cíle. Chtěli jsme zbořit mýty o tom, že elegantní a pěkné prádlo neexistuje. Jak to celé dopadlo? A o kom ve skutečnosti tato pohádka je?


Bylo, nebylo 
Na úvod pro vás máme malým kvíz. Název Bellinda vznikl z latinského výrazu “Bella Linda”. Znamenal v překladu Krásná Linda nebo Krásná Lípa? Tipujete druhou variantu? Správně. Název naší společnosti nevznikl obdivováním záhadné Lindy, ale mnohem prozaičtěji. V roce 1882 Josef Heinrich Vatter založil továrnu na výrobu punčochového zboží. Kde? Právě v české Krásné Lípě.
  
Teď se trochu posuneme v čase. Generace Vatterových se střídaly ve vedení a firma rostla. Pomalu, ale jistě. Punčochy české výroby se dostaly do Maďarska, Německa… A konečně přichází rok 1950 a s ním Fred Vatter a jeho přítel Dr. Otto Palme. Společně zakládají značku Bellinda. Zahlédli jste někdy naše původní logo? Jsou na něm vyobrazené dámské nožky. To byla práce Freda a Otta.
  
  
Jak jsme začali pomáhat
V následujících letech Bellinda koupila firmy Schulte, Dieckhoff a spolu s nimi značky Opal a NurDie. NurDie znají především dámy v Německu, tam si totiž dodnes drží přední pozici v prodeji punčochového zboží, ponožek a spodního prádla.
  
V roce 1989 Bellindu koupila americká firma Sara Lee Apparel, která do Bellindy přinesla svěží myšlenky a nápady. O dva roky později nastává doba pro modernizaci firmy a my začínáme expandovat do celé střední a východní Evropy. Taková spousta punčoch se musí někde vyrábět a skladovat. A co třeba v Čechách? Ideální. Zakládá se distribuční centrum v Dolních Ředicích u Pardubic. A my přemýšlíme, jak se stát prospěšnější pro celou společnost. A najednou kdosi z firmy dostává skvělý nápad: „S balením zboží nám mohou přece pomáhat lidé z chráněných dílen!”, který okamžitě realizujeme.
  
Když přijde čas na změnu 
V roce 2000 z našeho loga mizí elegantní dámské nožky. Jsou pryč. Co se stalo? Rozšiřujeme sortiment o dámské i pánské prádlo. A uznejte, že by dosavadní logo obohacené o kalhotky a slipy nevypadalo příliš stylově. 
  
DBA - to je zkratka pro francouzskou skupinu DIM Branded Apparel. Právě s nimi začínáme v roce 2005 spolupracovat a oficiálně se řadíme po bok firem splňujících přísné etické a ekologické požadavky. 
  
Další změna přišla nedávno a to v roce 2015, kdy se Bellinda stala součástí americké skupiny HANES BRANDS Inc.
  
Co je pro nás opravdu důležité
Víte, které země si nejvíce hýčkáme? Kde si stále udržujeme vedoucí pozici na trhu? Správně. Je to Česká republika a Slovensko. Ale tím to nekončí. Příjemné punčochy a praktické spodní prádlo si koupíte také v Maďarsku, Polsku a v Rumunsku. A jak zní naše filozofie? Hledáme kompromis mezi krásou, elegancí a pohodlím. A nacházíme ho. Děkujeme vám, že nosíte naše prádlo a společně tak boříme mýty typu: „Co je krásné, není pohodlné,” ale je. My to víme a vy také. Už více než sto let…