Vážení zákazníci, objednávky přijaté do 19. 12. 2022 budou doručeny do Štědrého dne, po tomto datu již budou vyřízeny a expedovány 5. 1. 2023 z důvodu konání inventury. Děkujeme za pochopení.

5 tipů, jak ze zimy vytěžit maximum (a užít si ji)

27. 1. 14:12

Zima dokáže být krásná – minimálně na horách, ale také pěkně vlezlá a dlouhá. Pokud ani vy dlouhým mrazivým dnům s minimem slunečního svitu zrovna nefandíte, pak je tento článek přímo pro vás. Ukážeme vám totiž 5 způsobů, jak si zimu užít naplno. Nebo se o to alespoň pokusit.


Zdroj: Unsplash

1. Věnujte se sami sobě
Jedno zimě upřít nelze ­– donutí vás zastavit se a začít žít více uvnitř. Uvnitř svého domova a mnohdy i duše. Zatímco letní počasí láká ven a dodá vám chuť podnikat výlety s přáteli nebo rodinou, jen tak si sednout do parku, jít se proběhnout, v zimě je člověk mnohdy rád, že zvládne během dne vynést odpadky. 
 
A právě to je skvělá příležitost pro realizaci všech aktivit a nápadů, které jste po celý rok odkládali. Zdokonalit se ve vaření nebo v cizím jazyce, naučit se fermentovat, šít nebo malovat obrazy – zkrátka konečně na sobě začít pracovat a plnit si své sny, velké i malé. Využijte čas, kdy vás nerozptyluje hřející slunce ani výčitky ze dne stráveného doma. 
 

2. Buďte aktivní i v zimě
Jestliže patříte k milovníkům zimních sportů, pak vás asi přítomnost zimy až tolik netrápí, spíše naopak. A nemusí ani v opačném případě. Existuje totiž spousta dalších aktivit, které vás dost možná nadchnou. V poslední době se těší velké popularitě zimní bruslení v rinzích, jejichž součástí často bývá i tzv. après ski bar s horkými nápoji a občerstvením. V Praze jich najdete hned několik – jeden oblíbený se nachází například v Karlíně, další vedle klubu Lávka s výhledem přímo na Karlův most. 
Tip: Ať už vyrazíte na brusle, nebo se v rámci novoročního předsevzetí konečně vydáte do fitness centra, pamatujte, že pořádné sportovní oblečení je základem. A také jedním z prvních předpokladů úspěchu. Prohlédněte si naše nové sportovní kousky z řady DIM a udělejte si radost třeba krásnou sportovní podprsenkou nebo tričkem z příjemného materiálu.



3. Čas na hygge
Slyšeli jste už o fenoménu jménem hygge? Pokud ne, doporučujeme přečíst si náš článek: Podzim v rytmu hygge: Vytvořte si doma skandinávskou pohodu. Zjednodušeně řečeno se jedná o dánský „recept“ na štěstí, k němuž vám postačí jen několik obyčejných ingrediencí, například:
 
·         svíčky, světýlka a aromalampy,
·         huňaté deky, polštáře a další textilie,
·         dobrý čaj nebo šálek horké čokolády,
·         hraní deskových her s přáteli/rodinou,
·         oblíbená kniha,
·         večerní chvilka pro sebe se sklenkou vína či whisky v ruce.
 
Myslete na to, že hygge spočívá v maličkostech a ve schopnosti vychutnat si i ten nejobyčejnější okamžik naplno. 
 

4. Podnikněte tour de svařák
Zimní procházky jsou báječným způsobem, jak si dopřát trochu pohybu, čerstvého vzduchu a energie. O to více, pokud jsou protkané či završené odměnou v podobě lahodného svařáku či horké medoviny. 
 

5. Zahřejte se v sauně
Trápí vás neustále studené nohy a venku mrznete, i když na sobě máte pět vrstev? Není lepší způsob, jak prohřát svůj organismus, než zajít do sauny. Saunování je nejen příjemným odpočinkem po dlouhém dni, ale zároveň je nesmírně prospěšné pro tělo – posiluje totiž imunitu i termoregulaci organismu. Pokud budete do sauny chodit pravidelně, třeba 3krát až 4krát týdně, uvidíte, že budete zimu celkově lépe snášet.