Značka Champion oslavila 100 let!

1. 1. 00:00

Je sebevědomá, je trendy, je nad věcí. Sportovní značka Champion se zrodila na amerických univerzitách a od té doby ušla velký kus cesty. Stala se nedílnou součástí amerického sportovního světa a oblékala vrcholové sportovce i hudební umělce. Oslavte spolu s námi 100 let od založení značky Champion a poznejte její příběh.


 
 
Sportovní podprsenka Champion se střední oporou – ideální pro silový trénink
 

100 let od založení značky Champion
„100 let pro tým“ – tak zní motto jubilejní kampaně streetwearové značky Champion. Jako ambasadora si značka vybrala basketbalovou legendu jménem Magic Johnson, ktera se zároveň stala tváří reklamního spotu. Kampaň znázorňuje revoluci týmů z celého světa a propojuje dnešní moderní týmy s historií týmů a sportovních klubů, které dokázaly velké věci. Firma se podělila o největší milníky ve své historii – od univerzitních začátků v Rochesteru přes oblékání největších sportovních hvězd až po dnešek, kdy je značka součástí skupiny Hanesbrand se sídlem v Severní Karolíně.

Příběh značky Champion
Značku založili v roce 1919 bratři Feinbloomovi v Rochesteru ve státě New York. Zaměřili se na výrobu pohodlných mikin a tepláků, poté začali oblékat mužstvo z Michiganské státní univerzity. Hráči byli oblečením natolik nadšení, že ho začali doporučovat svým kolegům napříč celými Spojenými státy. Díky tomu si firma vybudovala skvělou reputaci a její oblečení se tak po roce 1930 dostalo na univerzity po celé zemi. Kromě sportovních kousků tehdy značka proslula i výrobou vlněného spodního prádla, které chránilo dělníky před mrazem.
 
Pohodlná sportovní podprsenka Champion – ideální na jógu nebo strečink
 

Technologie Reverse Weave
V roce 1934 si Champion mimo jiné nechal patentovat speciální technologii zvanou Reverse Weave. Americkým trenérům totiž vadilo, že nemohou sportovní kousky prát různě dohromady bez toho, aniž by se v pračce zmenšily. Značka nenechala nic náhodě a vymyslela technologii, díky které se tepláky, tílka ani mikiny nesmrsknou.
 
Bavlněné pánské tričko Champion – klasický střih, skvělý na jaro/léto.
 

Legendární „C“
V letech 1940–1950 se na štítcích značky Champion Knitwear Company objevovalo logo panáčka běžícího k cílové čáře. Později v sedmdesátých a osmdesátých letech začala značka vyšívat na své štítky klasické červené a modré písmeno na bílém pozadí. Logo s charakteristickým „C“ se zrodilo později mezi lety 1950–1960 a značku zdobí dodnes.
 
Bavlněné pánské boxerky Champion – vhodné na běžné nošení i sport
 

Značka šampionů
Značku Champion milují atleti po celém světě. Stává se symbolem opravdových šampionů a obecně amerického sportu. Champion jako první přišel na trh s výrobou oboustranných triček i „prodyšnou“ nylonovou síťovinou, která dnes tvoří základ basketbalových dresů. Obrovským milníkem byl rok 1970, kdy se značka stala hlavním distributorem oblečení pro americký sport a zároveň oficiálním dodavatelem všech 27 týmů NBA. Značka se blýskla i na legendárním turnaji na Olympijských hrách v roce 1992 v Barceloně, kde hrál tzv. Dream Team v čele s legendou Michaelem Jordanem.


Celebrity nosí Champion
Dnes je Champion synonymem pro uvolněnou sportovní módu, která se vyznačuje trendy retro designem a kvalitními kousky. Značku už dávno neoblékají jen atleti, ale také hudební umělci, například Selena Gomez, populární influenceři nebo modelky jako Kylie a Kendall Jenner.